Klachtencommissie
Wanneer er een klacht ontstaat zullen we dit eerst zelf met u proberen op te lossen. We hebben 2 contactpersonen hiervoor aangesteld. De eerste contactpersoon is Aart Reussing (directie@zonnebloemschool.nl) (directeur-bestuurder). De tweede contactpersoon, voor zaken waarvan u vindt dat het niet via de eerste contactpersoon kan gaan is Irene van Dijk, leerkracht VSO, (irene.van.dijk@zonnebloemschool.nl).
De contactpersonen zullen eerst proberen de klacht met u op te lossen. Lukt dat niet dan wordt de klacht aangeboden aan de GCBO. Uw klacht wordt vanzelfsprekend vertrouwelijk behandeld.
Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunt u terecht bij één loket. Dat is mogelijk geworden door de oprichting van de Stichting Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs (GCBO). Deze stichting bundelt zo’n twintig landelijke geschillen-, beroeps-, klachten- en bezwarencommissies die op grond van de wet of de cao’s verplicht zijn voor onderwijsinstellingen.
Op de website www.gcbo.nl kunt u terecht voor informatie over de GCBO, de (klachten) procedures, de samenstelling van de commissies, de wet- en regelgeving en de jurisprudentie.
Verder is er een centraal meldpunt voor klachten over seksueel misbruik, seksuele intimidatie, ernstig fysiek of geestelijk geweld. Meer informatie over de Inspectie van het onderwijs is te vinden op: www.onderwijsinspectie.nl . Ook kunt u een e-mail sturen naar info@owinsp.nl of telefonisch contact opnemen met het Meldpunt Vertrouwsinspecteurs. Het telefoonnummer is 0900 – 111 3 111, u betaalt hiervoor het lokale tarief.